DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
WSTĘP:
Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Gwizdałach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.zsgwizdaly.pl
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 11.02.2015 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 04.03.2025 r.
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wymagania które nie zostały spełnione:
- wiele zdjęć, obrazów, grafik i innych informacji nietekstowych nie posiada pełnych opisów alternatywnych.
- wiele materiałów tekstowych nie posiada odpowiedniej hierarchii nagłówków.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
- materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- wyłączenia z przyczyn technicznych.
- mapy są wyłączone z obowiązku dostępności.
INFORMACJE DODATKOWE - STRONA POSIADA:
- podwyższony kontrast,
- możliwość powiększenia liter,
- podświetlane linki,
- mapa strony,
- skala szarości,
- jasne tło.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:
Deklarację sporządzono dnia 04-03-2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Gwizdałach.
KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Izabela Gajewska
e-mail: i.gajewska@spgwizdaly.lochow.net.pl
Można też skontaktować się z sekretariatem szkoły: sekretariat@spgwizdaly.lochow.net.pl
telefon: 25 6751146
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz prefoerowany sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądanie będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty wystąpienia z żądaniem . Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA W SZKOLE PODSTAWOWEJ W GWIZDAŁACH
PODSTAWA PRAWNA: 1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071, ze zm) 2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków ( Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46 z późn. zm.)
ZASADY OGÓLNE:
1. Wnioski i skargi należy składać do Dyrektora Szkoły.
2. Prawo składania skarg i wniosków do Dyrektora szkoły przysługuje: pracownikom szkoły, rodzicom wychowanków, Radzie Rodziców, uczniom oraz klientom placówki.
3. Rodzice mają prawo zgłaszać uwagi na temat funkcjonowania szkoły z zachowaniem drogi służbowej: nauczyciel – dyrektor – organ prowadzący i nadzorujący.
4. Skargi i wnioski można składać we własnym interesie, w interesie innych osób, lub w interesie społecznym.
5. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie.
6. W przypadku zgłoszenia skargi ustnie sporządza się notatkę.
7. Przedmiotem skargi może być;
- zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez pracowników szkoły,
- naruszenie praw i godności ucznia,
- naruszenie strefy bezpieczeństwa ucznia,
- przewlekłe załatwianie spraw.
8. Dyrektor rozpatruje skargi w ramach swoich właściwości.
9. Dyrektor szkoły:
- czuwa nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzieleniem odpowiedzi
- udziela zgłaszającym się w sprawie skarg niezbędnych informacji o toku załatwiania sprawy.
10. Skarga powinna być rozpatrzona bez zwłoki a jeśli konieczne są uzgodnienia lub przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, powinna być załatwiona w terminie jednego miesiąca od daty wpłynięcia lub dwóch miesięcy od wszczęcia postępowania administracyjnego, jeśli sprawa jest szczególnie skomplikowana.
11. W razie niemożliwości załatwienia sprawy w powyższym terminie Dyrektor szkoły ma obowiązek zawiadomić skarżącego o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia spraw oraz o przewidywanym terminie jej rozpatrzenia.
12. Po wyjaśnieniu skargi Dyrektor przekazuje skarżącemu pisemne zawiadomienieo sposobie załatwienia skargi.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
Nadzór i kontrolę nad przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg sprawuje Dyrektor szkoły.
W sprawach dotyczących przyjmowania i rozpatrywania skarg, o których nie traktuje niniejsza Procedura stosuje się odpowiednio przepisy KPA.
Osoby niepełnosprawne otrzymują pomoc właściwą do swojej niepełnosprawności w sekretariacie szkoły.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
1. Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Szkolnej, prowadzą do niego schody, z podjazdem dla niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W szkole jest podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową jedynie do wejścia głównego.
2. Na terenie szkoły są miejsca parkingowe. Wydzielono i oznakowano miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnością .
3. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
4. Pionowe przestrzenie komunikacyjne w postaci schodów i wąskiej klatki schodowej, dodatkowo brak wind umożliwiają dostęp do sal znajdujących się na piętrze.
5. Na parterze budynku jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Brak takiej toalety na piętrze.
6. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
7. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
8. Brak informacji o rozkładzie pomieszczeń w budynku w sposób inny niż wizualny. Istniejąca informacja wymaga poprawienia jej czytelności.
ZAŁĄCZNIKI DO PROCEDUR :
Załącznik nr 1 – notatka przyjęcia skargi lub wniosku
Załącznik nr 2 – zawiadomienie o sposobie załatwiania skargi
Załącznik nr 3 zawiadomienie o niemożności załatwienia skargi w terminie